Ak jazdíte často krátke vzdialenosti, alebo často stojíte v dopravných zápchat tak turbo nieje zaťažované a nedokáže sa dostatočne "vypáliť". To sa môže prejaviť v priebehu času. Kvôli nečistotám a sadziam môže byť turbo úplne znečistené. Ak je turbo zanesené nečistotami, existuje riziko opotrebovania a navyše sa môže turbínové koleso VGT (turbo kompresor s premennou geometriou) zadrieť. Lopatky turba sa už nemôžu správne otáčať a turbo nefunguje správene, je hlučné a časom je potrebná jeho výmena, alebo repas. Nahradenie je veľmi nákladné a často dokonca zbytočné. Dôkladné čistenie turbo - bez demontáže je najhospodárnejším a logickým ďalším krokom.
Toto je častá otázka, ktorú si motoristi kladú, ale odpoveď je jednoduchá. Principiálne to funguje tak isto, ako keď sa aditívom do paliva čistí výfukový systém, alebo DPF filter.
V tomto prípade výfukové plyny z aditivovanej nafty dokážu vyčistiť - vypáliť turbo a odstrániť usadeniny a karbón. Turbo je poháňané výfukovými plynmi, ktoré hlavne pri znečistenej nafte a nízkych otáčkach, tvoria nadmerné množstvo sadzí. Sadze sa v dôsledku teploty a tlaku menia na karbón, ktorý sa usádza sa na stenách a lopatkách turba. JLM Turbo Cleaner dokáže tento nános minimalizovať a udržať turbo čisté. Výfukové splodiny, po naliatí aditíva, obsahujú častice, ktoré karbón vypália. Podmienkou je ale dostatočne zaťažiť turbo svižnou jazdou, aby malo vyšší tlak. Reálne výsledky je možné sledovať už po nájazde 100 km.
Odskusane..nie len že lepší ťah ma auto..ale ešte aj zvuk motora je tikší..
Odpovedať
Odpovedať